modelomania

Sukhoi 29S 2.6m – Sebart

Έχει γραφτεί από Γιώργος Αυγερινόπουλος
Τρίτη, 28 Δεκέμβριος 2010
Κατασκευή 5ης φάσης
Έφθασε η στιγμή να σας περιγράψω, για εμένα μία εντελώς καινούργια τεχνική εμπειρία, που είναι η τοποθέτηση και o προγραμματισμός του “Power Box”. Για τον προγραμματισμό του συμβουλεύτηκα τον αγαπητό φίλο Τάσο (Πέπα). Τον έφερα στο σπίτι μου αρκετές φορές, βράδυ μετά την δουλειά του, γιατί στην αρχή δυσκολεύτηκα να μπω στο νόημα του προγραμματισμού. Κάποια στιγμή, έκανα κατά λάθος (reset) και έχασα όλες τις μεταβλητές που είχα περάσει. Στην συνέχεια, όλα από την αρχή. Δεν είναι και λίγη δουλειά. Η ατυχία όμως αυτή, με βοήθησε να εμπεδώσω καλλίτερα τη διαδικασία.
Πρώτη κίνηση η τοποθέτησή του μέσα στο Μοντέλο. Στερεώνεται με τέσσερα λαμαρινοβιδάκια. Στο σημείο που θα έπρεπε να το στερεώσω ήταν γεμάτο από μεγάλες τρύπες για ελάφρυνση του Μοντέλου. Δεν υπήρχε τρόπος στερέωσης, ώστε τα βιδάκια να στερεωθούν σε κοντραπλακέ. Έτσι, έκοψα ακόμη ένα τετράγωνο κομμάτι από κοντραπλακέ, το κόλλησα στο σημείο που θα έπρεπε να το τοποθετήσω και το βίδωσα επάνω.


Στα δεξιά, σ’ άλλη ξύλινη από κοντραπλακέ βάση που κατασκεύασα για τον ίδιο λόγο, στερέωσα το δέκτη (Futaba R617FS 7-Channel 2.4GHz FASST Receiver). Τα δύο κεραιάκια του Δέκτη, στερεώθηκαν υπό γωνία 90ο μεταξύ τους, όπως συμβουλεύει ο Κατασκευαστής.



Οι επτά έξοδοι του δέκτη, συνδέθηκαν με τις επτά αντίστοιχες εισόδους του “Power Box”. Δώδεκα προεκτάσεις συνόδευαν το “Power Box”, γι’ αυτό τον σκοπό.

Επίσης στερέωσα στην αριστερή πλευρά της ατράκτου το διακόπτη που το συνοδεύει. Με αυτόν τον διακόπτη επιτυγχάνουμε την ενεργοποίηση – απενεργοποίησή του, και επιπλέον τον προγραμματισμό του.


Το μοντέλο που επέλεξα (
Competition) είναι εφοδιασμένο με μία καταπληκτική οθόνη OLED ανάλυσης 128Χ64 pixels.


Η πρώτη οθόνη, μας δείχνει:
· την τάση των δύο συσσωρευτών αριθμητικά
· και αναλογικά στις δύο κάθετες μπάρες
· το χρόνο λειτουργίας του μοντέλου από την τελευταία φόρτιση
· την τάση εξόδου (επιλέγουμε 5.9V ή 7.4V)
· την υπολειπόμενη διαθέσιμη χωρητικότητα των δύο συσσωρευτών αριθμητικά
· και αναλογικά στις δύο οριζόντιες μπάρες
Οι έξοδοι συνδέθηκαν ως ακολούθως.
1. Throttle
2. Choke
3. (A) Rudder
a. Το πρώτο servo κοντά στο σύστημα κίνησης
b. Το δεύτερο servo
4. Elevator (δεξί)
5. (B) Aileron (δεξί)
a. Το δεύτερο servo στην άκρη του φτερού
b. Το πρώτο servo κοντά στην άτρακτο
6. Elevator (αριστερό)
7. (C) Aileron (αριστερό)
a. Το δεύτερο servo στην άκρη του φτερού
b. Το πρώτο servo κοντά στην άτρακτο
Η πρώτη οθόνη προγραμματισμού εμφανίζει ένα μενού με τέσσερεις επιλογές.
1. Servo – Matching
2. TX – Settings
3. Power Manager
4. Reset
Στην συνέχεια θα σας δείξω τις οθόνες προγραμματισμού και τις μεταβλητές που χρειάστηκε να βάλω. Βέβαια, αυτές δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε καμία άλλη περίπτωση, διότι όλες είναι διαφορετικές. Τα νούμερα όμως μπορούν να σας δώσουν μια εκτίμηση σε ποιο εύρος κινούνται.

Εδώ ορίσαμε ότι:
· οι συσσωρευτές μας είναι (Lipo),
· η χωρητικότητά τους είναι (4.000 mAh),
· το frame rate των servo είναι (15 ms)
· και η τάση εξόδου στα 5.9V
Για τα κανάλια που θα ταιριάξουμε (matching) τα servo, θα πρέπει πρώτα το “Power Box” να διαβάσει τα κέντρα των στικ της Τηλεκατεύθυνσης. Το κανάλι (Α) είναι στην περίπτωσή μου το Rudder και το κέντρο είναι 1.508 μs αντί 1.500 μs.
Το κανάλι (Β) είναι στην περίπτωσή μου το (δεξί) Aileron και το κέντρο είναι 1.545 μs αντί 1.500 μs.
Το κανάλι (C) είναι στην περίπτωσή μου το (αριστερό) Aileron και το κέντρο είναι 1.548 μs αντί 1.500 μs.
Κανάλι (Α) Rudder,
Servo (1) Το πρώτο servo κοντά στο σύστημα κίνησης:
· Κέντρο (23)
· Αριστερά (106)
· Δεξιά (60)
Κανάλι (Α) Rudder,
Servo (2) Το δεύτερο servo:
· Κέντρο (14)
· Αριστερά (75)
· Δεξιά (125)
Κανάλι (Β) Aileron (δεξί),
Servo (1) Το δεύτερο servo στην άκρη του φτερού:
· Κέντρο (286)
· Αριστερά (361)
· Δεξιά (288)
Κανάλι (Β) Aileron (δεξί),
Servo (2) Το πρώτο servo κοντά στην άτρακτο:
· Κέντρο (96)
· Αριστερά (194)
· Δεξιά (92)
Κανάλι (C) Aileron (αριστερό),
Servo (1) Το δεύτερο servo στην άκρη του φτερού:
· Κέντρο (100)
· Αριστερά (179)
· Δεξιά (118)
Κανάλι (C) Aileron (δεξί),
Servo (2) Το πρώτο servo κοντά στην άτρακτο:
· Κέντρο (106)
· Αριστερά (159)
· Δεξιά (113)

Μέσα στην ενότητα ηλεκτρικά συστήματα, είναι και η επιλογή συσσωρευτών. Τελικά επέλεξα δύο “Lipo”, δύο στοιχείων, χωρητικότητας 4.000 mA, του κατασκευαστή “Hacker”. Όλοι οι ειδικοί, με παρότρυναν γι’ αυτή την επιλογή. Πρέπει αυτοί οι συσσωρευτές, να είναι πράγματι πολύ καλή επιλογή. Όσο για τη χωρητικότητα φάνηκε και από τις δοκιμές ότι έκανα υπερβολή.



Η δεύτερη επιλογή, αφορά το συσσωρευτή που τροφοδοτεί την ηλεκτρονική ανάφλεξη. Επέλεξα τελικά Sanyo (NiMh 4.8v 2.000 mah Eneloop Receiver Flat). Με το που την είδε ο Πέτρος άρχισε τη γκρίνια. “Η μπαταρία αυτή δεν μπορεί να δώσει ρεύμα. Θα πρέπει αμέσως να την αντικαταστήσεις με μία που θα έχει χοντρά στοιχεία τύπου (Sub-C)”, επαναλάμβανε.



Για να ελέγχω την στάθμη της, τοποθέτησα ένα “VoltWatch2 4.8V/6V Rx Battery Monitor”.



Προς το τέλος θα έπρεπε στο κάτω μέρος του Cowl να ανοίξω την οπή ψύξης του κινητήρα.

Σημάδεψα με κόκκινο μαρκαδόρο όπως προτείνει ο Sebart, και έκοψα με Dremel.
Θα έπρεπε να κολλήσω στα πλάγια τις (τρεις + τρείς) περσίδες για να ολοκληρωθεί το αισθητικό μέρος. Δυστυχώς οι φωτογραφίες ήταν παγίδα και η μία πλευρά μου βγήκε λάθος, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης.
Οι περσίδες είναι τρία μεγέθη. Η μεγάλη με (8) θυρίδες, η μεσαία με (6) θυρίδες και η μικρή με (3).
Η παρακάτω φωτογραφία σε οδηγεί να κάνεις λάθος και να τοποθετήσεις την μικρή κοντά στην μεγάλη.

Έτσι, ενώ τις κόλλησα λάθος από τη μία πλευρά, έψαξα τις οδηγίες του Sukhoi 29S 2.2m. Εκεί διαπίστωσα ότι η αντίστοιχη φωτογραφία ήταν απόλυτα κατατοπιστική. Έτσι η άλλη πλευρά τη γλύτωσε …

Μπροστά στο Cowl μπαίνει ένα όμορφο αυτοκόλλητο που συμπληρώνει αισθητικά και χαρίζει ένα καλό αποτέλεσμα.



Η πρωτοτυπία του συγκεκριμένου Sebart, είναι ότι αφαιρώντας τις τέσσερεις αλενόβιδες της Canopy, η οποία συρταρώνει μπροστά επάνω στο Cowl, έχεις όλο το αεροπλάνο ανοικτό και επισκέψιμο. “Όλα τα λεφτά …!!!”


Κάποια στιγμή θα έπρεπε να φθάσουμε και στο ζύγισμα. Δεν μπορούσα να βρω τρόπο. Άκουσα πολλές γνώμες. Τελικά το αυγό του “Κολόμβου”. Χρησιμοποίησα δύο ξύλινα καβαλέτα. Τοποθέτησα στο επάνω μέρος δύο κομμάτια αφρολέξ καλής ποιότητας, που έκοψα στις διαστάσεις 3Χ3Χ30 εκατοστά και τα στερέωσα με χαρτοταινία. Τα άλλα ήταν εύκολα. Το Μοντέλο ζύγισε υποδειγματικά. Ακόμη και οι συσσωρευτές, που δεν είχα ακόμη τοποθετήσει, για να διορθώσω με αυτούς το κέντρο βάρους, τοποθετήθηκαν και αυτοί τελικά σε σημείο που συμπίπτει ουσιαστικά με το κέντρο βάρους. Όλη η κατασκευή απροβλημάτιστη.



Η μεγάλη περιπέτεια ήταν να μπει στο αυτοκίνητο. Στην αρχή πίστεψα ότι δεν θα το κατάφερνα. Τελικά ο Πέτρος με συμβούλευσε να δοκιμάσω με το αεροπλάνο πλάγια. Αυτή ήταν η λύση. Το Rudder οριζόντιο και παράλληλα με το ταμπλό, “φυλακίζοντας” το Δημητράκη που είναι ο μόνιμος συνοδηγός. Βέβαια στη διαδρομή δεν τον βλέπω πια αλλά όμως τον ακούω. Στο πίσω μέρος κατασκεύασα μία βάση μαξιλάρι για να το κρατά οριζόντιο.


Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή, 29 Ιούλιος 2011
english greek

Polls

Ποιά είναι η γνώμη σας για το modelomania.gr?

Αποτελέσματα


Ο καιρός στα Μέγαρα

Ο καιρός τώρα
Καθαρός Καθαρός
Θερμοκρασία: 15 °C
Τρίτη, 12 Δεκ
Λιακάδα Λιακάδα
Θερμοκρασία: 10 ως 17 °C
Τετάρτη, 13 Δεκ
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 11 ως 19 °C
Πέμπτη, 14 Δεκ
Μερική λιακάδα Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία: 9 ως 19 °C

Επιλογή Εμφάνισης

ks-lservice

Ημερολόγιο

Τρίτη
12
Δεκεμβρίου
2017
Ανατ.: 07.35
Δύση: 17.00
Τελευταίο Τέταρτο

Σήμερα Γιορτάζουν
Σπυρίδων, Σπύρος, Σπυριδούλα
Ακολουθεί...
13/12
Ευστράτιος, Στράτος, Ευγένιος, Αυξέντιος, Λουκία

Ποιός είναι συνδεδεμένος ...

Έχουμε 56 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά


web counters